CRM به هر سازمان کمک میکند تا به صورت مستقیم بر بخش فروش و نحوه عملکرد آنان در ارتباط با مشتری نظارت داشته باشد
با فروشگاه ساز اوژن یک فروشگاه قابل اطمینان راهاندازی کنید
یک سیستم CRM به همه - از فروش ، خدمات به مشتریان ، توسعه مشاغل ، استخدام ، بازاریابی یا سایر زمینه های تجاری - راهی بهتر برای مدیریت تعاملات و روابط خارجی که باعث موفقیت می شود ، ارائه می دهد. یک ابزار CRM به شما امکان می دهد اطلاعات تماس مشتریان و مشتریان احتمالی را ذخیره کرده ، فرصت های فروش را شناسایی کنید ، مسائل مربوط به خدمات را ثبت کرده و کمپین های بازاریابی را در یک مکان اصلی مدیریت کنید - و اطلاعات مربوط به هرگونه تعامل با مشتری را در اختیار هر کس در شرکت شما قرار دهد که ممکن است به آن نیاز داشته باشد. با مشاهده و دسترسی آسان به داده ها ، همکاری و افزایش بهره وری آسان تر است.
همه افراد در شرکت شما می توانند ببینند که چگونه با مشتریان ارتباط برقرار کرده است ، چه چیزی خریده اند ، آخرین باری که خریداری کرده اند ، چه چیزی پرداخت کرده اند و موارد دیگر. CRM می تواند به شرکت ها در هر اندازه کمک کند تا رشد کسب و کار را افزایش دهند ، و می تواند به ویژه برای مشاغل کوچک مفید باشد ، جایی که تیم ها اغلب باید راههایی را برای انجام کارهای بیشتر با هزینه کمتر پیدا کنند
راه حل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شما کمک می کند مشتریان جدیدی پیدا کنید ، در کسب و کار آنها پیروز شوید و با سازماندهی اطلاعات مشتریان و مشتریان احتمالی آنها را خوشحال نگه دارید به گونه ای که به شما کمک می کند روابط قوی تری با آنها ایجاد کرده و تجارت خود را سریعتر توسعه دهید. سیستم های CRM با جمع آوری وب سایت مشتری ، ایمیل ، تلفن و داده های رسانه های اجتماعی - و بیشتر - در منابع و کانال های متعدد شروع می شود. همچنین ممکن است اطلاعات دیگری مانند اخبار اخیر در مورد فعالیت شرکت را به طور خودکار وارد کند و می تواند اطلاعات شخصی ، مانند ترجیحات شخصی مشتری در ارتباطات را ذخیره کند. ابزار CRM این اطلاعات را سازماندهی می کند تا اطلاعات کاملی از افراد و شرکت ها را در اختیار شما قرار دهد ، بنابراین می توانید رابطه خود را در طول زمان بهتر درک کن
1. دسترسی سریع به اطلاعات
این مزیت باعث می شود مشتری هر زمان مراجعه حضوری یا تلفنی با سازمان داشت ، به راحتی بتوان به اطلاعات آن دسترسی پیدا کرد و آنها را با فعالیت های جدید مشتری تکمیل نمود .
2. کاهش هزینه
اگر سایت و CRM شما یکپارچه نباشند باید زمان زیادی صرف انتقال داده ها میان سایت و CRM گردد علاوه بر این باید هزینه زیادی بابت دریافت منفک این دو داشت ، لذا با یکپارچه سازی و ادغام سایت CRMهزینه های سربار شرکت کاهش می یابد .
3. دسترسی به منبع دقیقی از داده ها
از آنجاییکه مشتری هسته مرکزی هر سازمان است ،حفظ آن وحدت سازمان را ایجاد می کند .
با ادغام و یکپارچه سازی CRM با سایت ، شما تا انتها با منبع دقیقی از اطلاعات مشتریان سر و کار دارید. تعیین ویژگی های دقیق تر مشتریان :
با CRM به نوعی قادر خواهد بود برخورد ها و خواستهای مشتریان را پیش بینی کنید و با توجه درخواست های مشتریان ، استراتژی کسب و کار خود را بهبود و توسعه دهید .
افزایش فروش ناشی از شناخت مشتری و حفظ آن در کنار سرنخ های ارتباط با مشتری به شما کمک می کند تا با ادغام سایت و CRM تضمین فروش را تایید کنید .
5. بهبود فرآیند
با یکپارچه سازی سایت و CRM همه فرایند ها از سایت به CRM منتقل شده و پیگیری این فرآیند ها با سرعت بیشتری انجام می شود .
6. به حداقل رساندن مشتریان بی وفا
با شناخت مشتریان و برخورد متناسب با آنان به توسعه و گسترش درخواست ها آنان می پردازیم و سعی در حفظ و افزایش وفاداری مشتریان می کنیم
آمارها نشان می دهد که استفاده درست از نرم افزار سی ار ام اثرات زیر را در کسب و کارهای اینترنتی ایجاد می کند:
41 درصد افزایش درآمد به ازای هر کارمند فروش
300 درصد افزایش نرخ تبدیل سرنخ به مشتری
27 درصد بهبود در نگهداری مشتریان فعلی
منبع :
https://www.salesforce.com/crm/what-is-crm/