09116367929 - 09336721870 یکشنبه , 4 مهر 1400 , 20:10 | +0330

طراحی سایت هایپر مارکت اینترنتی

19/شهریور/1400 مقالات بدون دیدگاه

طراحی سایت هایپر مارکت اینترنتی : هایپر مارکت اینترنتی ، یکی از کسب و کارهای نوپا می باشد. برای پیشرفت در آن لازم است از تجربیات افراد دیگر در این زمینه بهره بگیرید. می توان گفت راه اندازی هایپر مارکت اینترنتی گامی موفق در دهه اخیر است. درادامه ما به مزایای راه اندازی سوپر مارکت، هزینه راه اندازی و نحوه راه اندازی آن پرداخته ایم . پس با ما همراه باشید.

راه اندازی هایپر مارکت اینترنتی

هر روز بر تعداد کسانی که خرید آنلاین انجام می‌دهند افزوده می‌شود و فروشگاه ‌های اینترنتی تا حد زیادی توانسته‌اند اعتماد مردم را جلب کنند. با این حال هنوز هم هستند کسانی که نتوانند به سادگی و بدون دیدن و لمس کردن اجناس، آن‌ها را خریداری کرده یا اینکه ترجیح می‌دهند مایحتاج روزانه‌ خود را مستقیما از سوپرمارکت محله شان بخرند.

نحوه راه اندازی هایپر مارکت اینترنتی

برای راه اندازی هایپر مارکت اینترنتی لازم است مراحلی را طی کنید که در ادامه آنها را به طور مفصل بیان کرده ایم :

1. انتخاب نام مناسب برای دامنه 

نام یک کالا یا سایت تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد، چرا که با کمک نام مناسب شما می توانید در ذهن مشتری باقی بمانید. در نظر داشته باشید که نام هایپر مارکت شما باید کوتاه و با معنی باشد.

2. انتخاب محلی برای نگهداری کالاها

دومین گام پس از انتخاب نام مناسب برای برند خود، انتخاب محلی برای نگهداری محصولات است. این مسئله برای دریافت مجوزات لازم مانند اینماد نیز بسیار اهمیت دارد؛ چراکه برای دریافت مجوز ها و ثبت در گوگل لازم است نشانی پستی دقیق محل نگهداری محصولات ذکر شود. انبار انتخابی شما گاهی می تواند منزل مسکونی و یا اتاق اجاره ای نیز باشد که این امر به گستردگی کسب و کار شما بستگی دارد.

3. طراحی فروشگاه هایپرمارکت اینترنتی

اکنون وقت آن رسیده است که برای فروش آنلاین خود اقدام کنید. راه های مختلفی برای طراحی فروشگاه اینترنتی وجود دارد که همه این ها به میزان سرمایه و نوع کسب و کارتان بستگی دارد. فروشگاه های اینترنتی بصورت اختصاصی و آماده قابل طراحی هستند. اما طراحی فروشگاه اختصاصی ضمن صرف هزینه های بالا، زمان زیادی را نیز از شما خواهد گرفت. اما اگر می خواهید در زمان سریعتری فروش خود را آغاز کنید، بهتر است از فروشگاه ساز اوژن استفاده کنید. علاوه بر صرفه جویی در وقت، در هزینه نیز صرفه جویی خواهید کرد. علاوه بر انتخاب یک فروشگاه مناسب ظاهر سایت، تصاویر محصولات، محتوای سایت و نحوه توضیحات محصولات در جذب بازدید کنندگان تاثیر زیادی دارد.

4. دریافت مجوزات لازم برای هایپر مارکت آنلاین

پس از آنکه فروشگاه خود را طراحی کردید و محصولات را در آن قرار دادید، باید برای دریافت مجوزات لازم اقدام کنید.

5. طراحی اپلیکیشن موبایل هایپر مارکت

همانطور که می دانید استفاده از تلفن همراه در میان مردم روز به روز در حال افزایش است. از طرفی اپلیکیشن های مختلفی نیز برای انواع سیستم عامل در حال طراحی است و مردم نیز استقبال زیادی از آنها کرده اند. همین نکته دلیل مهمی است تا شما نیز برای هایپر مارکت آنلاین خود اپلیکیشنی را طراحی کنید. اما ویژگی اپلیکیشن خوب چیست؟ یک اپلیکیشن خوب باید بتواند به خوبی تمام اطلاعات سایت را به کاربر نشان دهد. همچنین متناسب با سایز انواع سیستم ها واکنش گرا باشد. علاوه براین ها با اعمال تغییراتی بر روی سایت و یا فروشگاه اینترنتی، همان تغییرات فورا بر روی اپلیکیشن بصورت خودکار اعمال شود. 

6. بهینه سازی سایت 

پس از آنکه اقدامات بالا را انجام دادید، فروشگاه اینترنتی خود را به حال خود رها نکنید. هایپرمارکت آنلاین مانند نهالی است که هر لحظه نیاز به مراقبت دارد. این مراقبت و رسیدگی را با کمک اصول سئو می توانید انجام دهید.

طراحی سایت هایپر مارکت اینترنتی

چرا راه اندازی هایپرمارکت آنلاین سودآور است؟

شاید از خودتان بپرسید وقتی اکثر سوپرمارکت‌ها این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند که اجناس را درب منزل تحویل بگیرند، پس چرا باید به فکر راه اندازی هایپر مارکت اینترنتی بیفتیم؟

ما در ایران سوپر مارکت واقعی (با توجه به اصطلاح تجاری آن یعنی فروش کالا‌های مصرفی تند فروش) نداریم و مردم کالا‌های سوپرمارکتی را به طور سنتی از مغازه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهیه می‌کنند؛ بنابراین راه اندازی سوپرمارکت آنلاین راهی است که کالا‌ها به طور مستقیم و با قیمت کمتر به دست مصرف کننده برسد. 

1. دردسر کمتر هایپرمارکت آنلاین نسبت به مغازه ‌داری

درست است که ساخت سوپر مارکت آنلاین شرایط و دردسر‌های خودش را دارد، اما در مقایسه با مغازه ‌داری دردسر کمتری دارد. وقتی یک فروشگاه آنلاین داشته باشید مجبور نیستید هر روز صبح زود درب مغازه را باز کرده و تا آخر شب سرپا ایستاده و مستقیما به مشتریان پاسخ دهید. برای داشتن یک سوپر مارکت اینترنتی، شما نیاز به مکانی برای برپایی فروشگاه نداشته و مجبور نیستید مغازه‌ داری کنید. به این ترتیب شما به سرمایه اولیه کمتری نیاز خواهید داشت و به همین علت می‌توانید کالا‌ها را با قیمت مناسب‌تر عرضه کنید یا حتی شرایطی مانند ارسال رایگان برای مشتری ایجاد نمایید. از طرف دیگر در ابتدا و در مورد اولین سوپر مارکت آنلاین در زمان راه اندازی رقبای کمی داشته و توانسته با امکانات نرم افزاری و سخت افزاری با قدرت فعالیت خود را آغاز کرده و پیش بروند.

2. صرفه جویی در وقت با راه اندازی هایپر مارکت اینترنتی

شاید در مورد خرید درمانی شنیده باشید! بله خرید کردن و رفتن به سوپر مارکت‌ ها اغلب احساس خوبی در فرد ایجاد می‌کند؛  پس خوب است که یک هایپرمارکت اینترنتی نیز چنین فضایی را برای کاربران خود محیا سازد؛ فضایی مانند زمانی که برای خرید به هایپر مارکت رفته و با سبدی در دست اجناس را بررسی می‌کنید. در واقع باید فضایی طبقه بندی شده و جذاب طراحی کنید تا کاربر جذب سوپر مارکت آنلاین شما شود. 

در سوپر مارکت آنلاین مشتری می‌تواند اجناس را مشاهده و بررسی کند بدون اینکه فشردگی اجناس یا جا به جا کردن و تعویض کالا‌ها مانند سوپر مارکت واقعی برایش وقت گیر و مشکل ساز باشد. شما می‌توانید همان طور که در خانه نشسته‌اید در فروشگاه اینترنتی چرخ زده، ویژگی‌های محصولات را مطالعه کرده و آن‌ها را برای خرید در سبد خود قرار دهید. اگر هم از خرید کالایی منصرف شدید می‌توانید آن را به سرعت از سبد کالای خود حذف کنید. همین موارد باعث می‌شود که مردم هر روز به خرید کردن از هایپر‌های آنلاین بیشتر علاقه‌ مند شوند. 

3. تنوع بالای محصولات امتیاز است

هر چه تنوع کالا‌های ارائه شده در یک هایپر مارکت اینترنتی بیشتر باشد، قطعا آن سوپر مارکت موفق‌تر بوده و مشتریان بیشتری جذب خواهد کرد. شما البته نیاز به یک انبار دارید تا محصولات خود را در آن نگهداری کنید. اصولی که باید در این زمینه رعایت شود می‌گوید که در سوپر مارکت اینترنتی، هم محصولات با تاریخ مصرف طولانی و هم محصولات روز مانند شیر و گوشت باید عرضه ‌شود. این محصولات به شکل روزانه از کارخانه وارد انبار سوپر مارکت شده و به دست مشتری می‌رسد. در واقع در تهیه کالا‌ها برای فروش مانند سوپر مارکت ‌های فیزیکی عمل می‌شود، ولی شرایط خرید و رسیدن کالا به دست مشتری متفاوت است.

این کالا‌ها در این فروشگاه اینترنتی حداکثر بعد از دو ساعت به دست مشتری رسیده و به او تحویل داده می‌شود. تحویل به موقع و سریع کالا، رمز موفقیت یک سوپر مارکت اینترنتی است؛ چرا که افراد نمی‌توانند برای دریافت کالا‌های سوپر مارکتی مانند شیر یا تخم مرغ مدت زیادی صبر کنند و منتظر گذاشتن مشتری می‌تواند باعث شود که او را از دست بدهید.

در واقع برای موفق شدن در این زمینه باید انبارتان همیشه پر بوده و بتوانید هر تعداد کالایی که مشتری درخواست می‌کند را برای او ارسال کنید. به این ترتیب مشتری می‌تواند همانند زمانی که به یک هایپر مارکت واقعی می ‌رود مایحتاج یک ماه خود را یکجا خریداری کرده و آن را درب منزل تحویل بگیرد. باید بتوانید این دیدگاه که خرید اینترنتی از سوپر مارکت نهایتا دو کیسه پلاستیک شامل محصولات روزانه است را تغییر دهید. 

4. با کار حرفه‌ ای یک کارآفرین شوید

درست است که شما برای راه اندازی هایپر مارکت آنلاین در ابتدا نیاز به مکان و سرمایه خیلی زیاد ندارید، اما اگر بخواهید به شکل حرفه‌ای کار کنید دیگر اینترنت، یک رایانه و خط تلفن کافی نیست. با کار حرفه ‌ای شما حتی می‌توانید برای عده زیادی کارآفرینی کنید.

5. با مجوز کار کنید

برای انجام هر کاری چه کوچک و چه بزرگ به مجوز نیاز است. با کار بدون مجوز هزینه راه اندازی سوپرمارکت خود را به هدر خواهید داد. یکی از اصول این کار گرفتن مجوز از کسب و کار‌های اینترنتی است. وقتی مجوز نداشته باشید حتی با ساخت اپلیکیشن هایپرمارکت آنلاین، باز هم کسی به شما اعتماد نخواهد کرد. پس پیش از هر چیز بعد از راه اندازی سوپر مارکت خود به فکر دریافت نماد اعتماد الکترونیک باشید. این نماد که به کار شما هویت می‌دهد را می‌توانید از مرکز «توسعه‌ تجارت الکترونیک»، وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران دریافت نمایید.

نماد اعتماد الکترونیک برای فروشگاه شما نوعی تاییدیه به حساب می‌آید و باعث می‌شود مشتری برای خرید به شما اعتماد کند. بعد از اینکه نماد را دریافت کردید باید از وزارت ارشاد و دفتر ساماندهی سایت‌های اینترنتی مجوز بگیرید. برای دریافت این مجوز باید سایت خود را در وب سایت وزارت ارشاد ثبت کرده و منتظر شوید تا به درخواستتان پاسخ داده شود.

دریافت تمام این مجوز‌ها نهایتا یک سال زمان خواهد برد. قابل ذکر است که اگر قصد فروش محصولات خوراکی را داشته باشید باید حواستان به مجوز بهداشت نیز باشد. در واقع کالا‌هایی که به فروش می‌رسانید، باید همه دارای تاییدیه بهداشت و مجوز سازمان غذا و دارو باشند، در این صورت نیازی نخواهد بود که به طور جداگانه مجوز بهداشت دریافت کنید

 


برچسب ها: سایت ساز فوری



دیدگاه
دیدگاه شما :