با فروشگاه ساز اوژن یک فروشگاه قابل اطمینان راهاندازی کنید
برای فروش موفقیت آمیز محصولات خود بصورت آنلاین ، ابتدا باید در "فروش" وب سایت خود به مشتریان خود موفق باشید - یعنی در هنگام خرید احساس راحتی کنید. به همین دلیل مهمترین پیش نیاز یک فروشگاه اینترنتی موفق ، ارائه تجربه کاربری عالی است.
1. رابط کاربری چشم نواز و عملکرد پایدار
ظاهر ، احساس و عملکرد فروشگاه آنلاین شما برای ایجاد تأثیر درست بر مشتری به همان اندازه مهم است. طراحی باید براق و در عین حال سریعترین زمان ممکن باشد ، بنابراین در استفاده از گرافیک های سنگین مراقب باشید و بهینه سازی تصویر را به صورت خودکار انجام دهید. در تجربه پیاده سازی UI / UX تجارت الکترونیکی ، تحقیقات عمیق درباره مخاطبان ثابت شده است که برای ایجاد UX خوب بسیار موثر است.
پاسخگویی وب سایت شما و سازگاری با تلفن همراه آن تقریباً امروزه یک نیاز اساسی تجارت الکترونیکی است. استاتیستا گزارش می دهد که 57٪ از مشتریان هنگام جستجو یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد کالایی در فروشگاه های آنلاین در سال 2019 ، از دستگاه تلفن همراه استفاده می کنند و پیش بینی می کند تعداد مشتریان تلفن همراه در سال 2021 168.7 میلیون نفر باشد. بنابراین ، با نادیده گرفتن سازگاری با تلفن همراه ، می توانید بسیاری از مشتریان بالقوه خود را از دست دهید.
در حالت ایده آل ، کاتالوگ محصولات شما باید تمام اطلاعاتی را که می خواهند درباره هر یک از محصولات شما ارائه دهند ، در اختیار مشتریان قرار دهد. اطمینان حاصل کنید که یک مدیر محتوا مسئول نگهداری مداوم نظم در کاتالوگ خود هستید: هیچ صفحه خطایی وجود ندارد و همه محصولات شما باید دارای توضیحات جداگانه فردی (همراه با تصاویر و / یا فیلم ها) و همچنین وضعیت سهام به روز باشند. .
همچنین ، فعال کردن بخش بازبینی برای هر مورد در فروشگاه خود را در نظر داشته باشید: آمار نشان می دهد که 88٪ از مشتریان به نظرات توصیه های شخصی اعتماد می کنند ، بنابراین نظرات مثبت می توانند محرک بزرگی برای خرید باشند. با این حال ، این بدان معناست که شما مجبورید مرتباً بررسی ها را تعدیل کرده و موارد منفی را به طور آشکار برطرف کنید.
همراه با دادن اطلاعات به مشتریان خود در مورد محصولاتی که می فروشید ، اطلاعات مربوط به تجارت و روند کار خود را نیز ارائه دهید. هرچه بیشتر درباره انگیزه ، اصول و اهداف شرکت خرده فروشی خود بگویید ، اعتماد مشتریان را راحت تر کرده و خریدهای مطمئن تری انجام می دهید. برای توصیف فرآیندهای خود ، منوهای جداگانه ای برای شرایط تحویل (منطقه ، گزینه ها ، هزینه ها ، زمان) و خط مشی برگشت ایجاد کنید.
علاوه بر این ، خدمات پشتیبانی مشتری را از طریق چت آنلاین یا سیستم فروش فعال کنید. پشتیبانی با کیفیت از مشتری عامل مهمی در تبدیل و حفظ مشتری است.
وقتی مشتری آماده خرید است ، وب سایت شما باید حداقل موانعی را ایجاد کند که ممکن است به طور بالقوه تداخل داشته باشد ، زیرا "فرآیند پیچیده تسویه حساب" سومین دلیل محبوب جهانی برای رها کردن سبد خرید است ، آمار می گوید. سعی کنید فقط از مهمترین اطلاعات مشتری بخواهید و مهمتر از همه ، اجازه پرداخت کاربر را بدهید: تأیید شده است که 31٪ از کاربران هنگام ثبت نام یک مرحله اجباری در روند پرداخت ، سبد خود را رها می کنند.
فعال کردن یک جلسه طولانی خرید نیز ضروری است: انقضا کوکی وب سایت خود را به مدت یک ماه یا حتی بیشتر تنظیم کنید ، بنابراین یک کاربر می تواند بعداً برای ادامه خرید به سایت شما برگردد و ببیند که سبد خرید همچنان شامل همه موارد وسایلی که قبلاً در آن گذاشته بودند.
جلب رضایت مشتریان فروشگاه وب شما با رضایت مشتری در یک نقطه فروش فیزیکی منظم تفاوت چندانی ندارد. بازدیدکننده فروشگاه آنلاین شما تقریباً مانند یک فروشگاه فیزیکی ، هنگام ورود احساس خوش آمد گویی می کند ، می تواند هر کالایی را که ارائه می دهید بررسی کند ، احساس راحتی می کند در مورد محصولات یا تجارت خود به طور کلی از شما سال کند و هزینه اقلام را با سهولت.
یک "نمایش سریع" با از بین بردن بارهای غیرضروری صفحه ، مدت زمان لازم برای خرید محصول برای خریداران را کاهش می دهد. به طور معمول ، جزئیات محصول در یک پنجره از صفحه مشاهده شده نمایش داده می شود. سعی نکنید تمام جزئیات محصول را نشان دهید ، در عوض برای مشاهده جزئیات کامل پیوندی به صفحه کامل محصول وارد کنید. همچنین ، حتماً یک دکمه "افزودن به سبد خرید" به صورت برجسته و همچنین قابلیت "ذخیره در لیست خواسته ها" را داشته باشید.
خریداران همیشه به دنبال پیشنهادات ویژه ، تخفیف یا بهترین معاملات هستند. پیشنهادات انحصاری را قابل مشاهده کنید تا خریداران از آنها مطلع شوند. حتی اگر اختلاف قیمت آنقدرها هم بزرگ نباشد ، حس روانی پس انداز مقداری پول توهم داشتن یک دست برتر را ایجاد می کند.
هرچه تعداد انتخاب بیشتر باشد ، انتخاب آن دشوارتر است. با اجرای فیلترها به خریداران کمک کنید تا محصولات مناسب را پیدا کنند. این به آنها کمک می کند تا انتخاب های خود را محدود کرده و مستقیماً به دامنه محصول مورد نظر خود بپردازند.
تصاویر محصول شامل یک ویژگی بزرگنمایی و حتی یک فیلم است. با خرید آنلاین ، خریداران نمی توانند محصول را لمس کنند ، احساس کنند یا آن را امتحان کنند. در عوض ، همه چیز به آنچه آنها بصورت آنلاین می بینند بستگی دارد. به همین دلیل تهیه تصاویر محصول که به وضوح تمام جنبه های محصول را نشان می دهند بسیار مهم است.
در اینجا یک لیست بررسی برای تصاویر کامل محصول وجود دارد : از زمینه سفید استفاده کنید. پس زمینه تصاویر محصول نباید باعث منحرف شدن و تضاد با خود محصول شود. پس زمینه سفید بهترین عملکرد را دارد زیرا اجازه می دهد تا محصول برجسته شود و تقریبا با هر سبک یا طرح رنگی کار می کند. از تصاویر با کیفیت و بزرگ استفاده کنید. تصاویر خوب محصول را به فروش می رسانند. تصاویر با کیفیت بالا توجه خریداران را جلب کرده و دقیقاً آنچه را که می خرند نشان می دهد. داشتن تصاویر بزرگ به شما امکان می دهد تا خریداران با بزرگ نمایی محصول را بررسی کنند.