Google Trends ابزاری باورنکردنی است که به بازاریابان کمک می کند موضوعات پرطرفدار در صنایع مختلف را شناسایی کنند. در حالی که در ابتدا برای روزنامه نگاران ایجاد شد، دنیای روزنامه نگاری و بازاریابی اشتراکات زیادی دارند.
هم روزنامه نگار و هم بازاریاب برای جلب توجه رقابت می کنند. هر کاری که میخواهند انجام دهند، میخواهند با استفاده از اطلاعاتی که برای مخاطب مرتبط و جالب است توجه هرچه بیشتر مردم را به خود جلب کنند.
گوگل ترندز در راه است. این منبع به شما نشان می دهد که در حال حاضر چه موضوعاتی در حال ترند هستند و چگونه می توانید از آن اطلاعات برای جلب توجه مخاطبان انتخابی خود استفاده کنید.
Google Trends به شما نشان می دهد که در حال حاضر چه موضوعاتی پرطرفدار هستند
گوگل به ما می گوید که این یک موضوع محبوب است، بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که محتوایی پیرامون آن موضوع ایجاد کنید. البته، میلیونها فاکتور دیگر در تصمیمگیری برای ایجاد محتوا وجود دارد، اما Google Trends حداقل به ما میگوید چه چیزی محبوب است.
اگر موضوع خاصی دارید که میخواهید آن را پوشش دهید، اما مطمئن نیستید که این موضوع پرطرفدار است، میتوانید آن را در نوار جستجو در بالا جستجو کنید.
برای مثال، تصمیم گرفتم «ارز رمزنگاری» را جستجو کنم تا ببینم گوگل چه میگوید.
Google Trends ارز دیجیتال را در نمودار نشان می دهد
نموداری از 0 تا 100 دریافت می کنید که 100 بسیار زیاد است و 0 تقریباً بدون علاقه است.
چند بار در 12 ماه گذشته، رمزارز یک کلمه کلیدی بسیار جستجو شده در گوگل بود. این می تواند به دلیل انتشار سکه های جدید و محبوب یا افرادی باشد که برای اولین بار به دنبال ورود به ارزهای دیجیتال هستند.
حتی اگر در تولید محتوا شرکت ندارید، باید به طور منظم از گوگل ترندز استفاده کنید. بازاریابانی که از این ابزار استفاده می کنند، این کار را انجام می دهند زیرا اهمیت سرمایه گذاری روی روندها را درک می کنند.
ما اغلب بر تولید همیشه سبزترین محتوای ممکن متمرکز هستیم، اما همچنین باید تلاش کنیم تا با یافتن زمان و مکان مناسب برای انتشار یک قطعه خاص، تلاش خود را به حداکثر برسانیم. در اینجا چند دلیل برای استفاده از Google Trends وجود دارد:
چه یک وبلاگ نویس، بازاریاب محتوا، یا سئو سایت باشید، باید موضوعات جالبی را پیدا کنید که مردم می خواهند درباره آنها بخوانند. در دنیای سئو، ما آنقدر روی کلمات کلیدی و سئوی فنی خود متمرکز شدهایم که گاهی فراموش میکنیم که مردم واقعاً میخواهند در مورد موضوعات مورد علاقه خود مطالعه کنند.
یک راه عالی برای پیدا کردن آنچه که بیشتر مورد علاقه مردم است Google Trends است. این ابزار به شما میگوید که چه میزان علاقه یک عبارت جستجوی خاص را احاطه کرده است تا بتوانید تعیین کنید که آیا ارزش ایجاد محتوا در مورد آن را دارد یا خیر.
به خاطر داشته باشید که همه ترندهای محبوب انتخاب خوبی نیستند. برای کار، به دنبال گرایش های محبوبی باشید که به صنعت شما نیز مرتبط هستند.
الهام بخش خلاقیت
Google Trends نه تنها برای محتوای نوشتاری مفید است، بلکه برای محتوای بصری نیز مفید است. اگر میخواهید بفهمید که با رسانههای اجتماعی خود چه کنید یا چگونه یک تصویر ویژه را در پست وبلاگ خود بهبود بخشید، Google Trends میتواند به شما کمک کند تا بفهمید مخاطبان شما چه چیزی را میخواهند ببینند.
با ایجاد یک تصویر مرتبط و جالب، نه تنها به محتوای خود توجه می کنید، بلکه به مخاطبان هدف خود نشان می دهید که آنها را درک می کنید و دقیقاً می دانید چه می خواهند. این نیز مزایای زیادی در رابطه با سئو دارد.
اگر در صنعت سفر، تجارت الکترونیک یا گردشگری فعالیت می کنید، ممکن است کسب و کار شما فصلی باشد. تشخیص زمان ذخیره اقلام خاص ممکن است دشوار باشد.
به عنوان مثال، فرض کنید شما یک قطعه از تجهیزات ماهیگیری را در فروشگاه تجارت الکترونیک خود می فروشید. می توانید از Google Trends استفاده کنید تا ببینید چه زمانی در سال ماهیگیری بیشترین روند را دارد.
Google Trends نشان می دهد که علاقه به ماهیگیری به تدریج در اواخر زمستان و تا بهار افزایش می یابد و در اوایل تابستان به اوج خود می رسد و سپس با حرکت دوباره به پاییز و زمستان - حداقل در نیمکره شمالی - دوباره پایین می آید.
این به صاحب فروشگاه تجارت الکترونیک میگوید که زمان آن فرا رسیده است که کمپینهای بازاریابی خود را در اواخر زمستان شروع کنید، زیرا این زمانی است که علاقه در حال افزایش است. همچنین ممکن است بخواهید موجودی خود را افزایش دهید تا از سفارش مجدد جلوگیری کنید.
اکنون که انگیزههای استفاده از Google Trends در بازاریابی خود را درک کردهاید، بیایید به گامهای عملی که میتوانید برای ایجاد تفاوت در کمپینهای بازاریابی مختلف خود بردارید، نگاهی بیاندازیم.
گوگل ترندز یک راه عالی برای یافتن موضوعات جدید و هیجان انگیز برای نوشتن است. اگر نویسنده هستید، میدانید که تولید محتوایی چقدر چالش برانگیز است که خوانندگان شما آن را دوست دارند و در گوگل رتبه خوبی خواهند داشت. Google Trends یک روش مطمئن برای یافتن موضوعات خوب است زیرا آنها دقیقاً به شما می گویند که چه چیزی ترند است.
بهترین از همه، آنها موضوعات و پرس و جوهای خاصی را در مورد عبارات جستجوی پرطرفدار به شما ارائه می دهند.
اگر چیزی می نویسید که به زمان خاصی دارد، مهم است که موضوعات پست وبلاگ را بر اساس روند انتخاب کنید. اگر محتوای همیشه سبز نیست، باید در زمانی که آن را منتشر می کنید کاملاً به مخاطبان شما مرتبط باشد.
جستجوهای Google Trends فقط برای بازاریابی جستجوی ارگانیک نیستند. می توانید از آنها برای رسانه های اجتماعی نیز استفاده کنید. ایجاد یک فالوور اجتماعی بزرگ و ارائه مداوم محتوای جالب برای تبلیغ، کار دشواری است. Google Trends می تواند کمک کند.
ما می توانیم از بخش پرس و جوهای مرتبط برای شناسایی موضوعات پرطرفدار و ایجاد خلاقیت ها و کپی برداری از آن استفاده کنیم.
یکی از زمینه های واضحی که می توانیم از گول ترندز استفاده کنیم، جستجوی ارگانیک است. همچنین می تواند به تحقیق در مورد کلمات کلیدی کمک کند. همه از Google Trends استفاده نمی کنند، بنابراین می توانید از آن برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید و سپس از ابزاری مانند Ubersuggest استفاده کنید تا تصمیم بگیرید که آیا این یک کلمه کلیدی ارزشمند است یا خیر.
بهتر از همه، میتوانید به دادههای سالها نگاه کنید تا بتوانید با دانستن اینکه آیا یک موضوع به اندازه کافی همیشه سبز است و برای صرف زمان و تلاش، برای آینده برنامهریزی کنید.
این می تواند استراتژی بازاریابی شما را تقویت کند و به شما کمک کند برای ماه های آینده آماده شوید.
یافتن کلمات کلیدی مناسب برای کمپین های پولی شما برای موفقیت شما بسیار مهم است. از نقطه نظر مالی نیز مهم است، زیرا هر چه زودتر کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید، زودتر می توانید از تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید.
هنگامی که در حال ایجاد یک وبینار هستید، می خواهید در زمان مناسب به افراد مناسب (کسانی که علاقه مند به آنچه شما ارائه می دهید) دسترسی پیدا کنید. گوگل ترندز می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.
گوگل ترندز در راه است. این ابزار همه چیز را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به زبان آنها صحبت کنید. نیازی به حدس زدن یا شانس بین تحقیق صحیح کلمات کلیدی و Google Trends نیست.
توانایی شناسایی روندها برای همه بازاریابان مهم است. مهم نیست در چه صنعتی هستید، مخاطبان هدف شما به طور فعال در حال جستجوی چیزهای متنوعی در گوگل هستند و شما باید بفهمید که آن چیزها چیست.
Google Trends یک راه عالی برای شروع است. به کمک بیشتری نیاز دارید؟ با تیم بازاریابی فروشگاه ساز اوژن تماس بگیرید.
آیا فکر می کنید Google Trends یک ابزار بازاریابی قدرتمند است؟ چرا و چرا نه؟ نظرات خود را از طریق واتس آپ یا ایمیل با ما در میان بگذارید.
منبع :
https://neilpatel.com/blog/google-trends-marketing/