09116367929 - 09336721870 پنجشنبه , 23 اردیبهشت 1400 , 06:36 | +0430

6 ویژگی انتخاب نام برند

24/مرداد/1399 مقالات بدون دیدگاه

6 ویژگی انتخاب نام برند

بامعنا باشه

برندی که برای کسب و کارت انتخاب میکنی، باید با ارزشای اون کاری که انجام میدی یکی باشه و جوری باشه که توی ذهن مخاطب حک بشه و معنی اون اسم یا لوگویی که برای برندت انتخاب کردی منظور و هدف اون کسب و کار رو برسونه.

منحصر به فرد باشه

اسم یا لوگویی که برای برندت انتخاب میکنی باید جوری باشه که به یاد بمونه و از بقیه رقیبات متمایز باشه. هیچ وقت نباید استمی انتخاب کنی که حتی نزدیک به برند رقیبت باش، اینجوری هیچ مخاطبی رو جذب نمی کنی، چون فکر میکنن که برندت فیکه.

آسون باشه

دقت کن اسمی که انتخاب میکنی ، هم نوشتن و هم خوندنش راحت باشه، خیلی از برندها به خاطر اینکه نوشتنشون سخته، تو گوگل نسب به بقیهبرند خیلی کمتر سرچ میشن، وقتی اسمی انتخاب کنی که نوشتن و تلفظش راحت باشه خیلی راحت ترم به ذهن سپرده میشه.

قابل ثبت

قبل از ثبت اسم برندت باید از قوانین آخرین تغیرات انتخاب اسم برند، با خبر بشی و با توجه به اون قوانین اسمی رو انتخاب کنی که قابل ثبت باشه. مثلاً یکی از قانونایی که تو ایران وجود داره اینه که هر ده سال یه بار اگه بعد از این مدت اسم برندت رو تمدید نکنی، یه نفر دیگه میتونه صاحبش بشه.

آینده نگرانه باشه

قبل از اینکه اسم برندت رو ثبت کنی، باید آینده نگری داشته باشی که ، اکان داره محصولات یا خدماتت چند سال بعد به کشور های خارجی صادر بشه، پس باید اسمی انتخاب کنی که به خاطر سپردن و معنیش برای کشور های دیگه واکنش منفی رو به همراه نداشته باشه.

بصری باشه

باید اسمی رو برای برندت انتخاب کنی که بعداً هم بتونی براش لوگویی طراحی کنی که با اون اسم مرتبط باشه و اون لوگو  اون اسم در کنار هم تکمیل کننده هم باشند.

 

 


برچسب ها: 6 ویژگی انتخاب نام برند



دیدگاه
دیدگاه شما :