ویژگی انتخاب نام برند | فروشگاه ساز اوژن ، طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت فوری ، طراحی فروشگاه آنلاین
6 ویژگی انتخاب نام برند
برندی که برای کسب و کارت انتخاب میکنی، باید با ارزشای اون کاری که انجام میدی یکی باشه و جوری باشه که توی ذهن مخاطب حک بشه و معنی اون اسم یا لوگویی که برای برندت انتخاب کردی منظور و هدف اون کسب و کار رو برسونه.
اسم یا لوگویی که برای برندت انتخاب میکنی باید جوری باشه که به یاد بمونه و از بقیه رقیبات متمایز باشه. هیچ وقت نباید استمی انتخاب کنی که حتی نزدیک به برند رقیبت باش، اینجوری هیچ مخاطبی رو جذب نمی کنی، چون فکر میکنن که برندت فیکه.
دقت کن اسمی که انتخاب میکنی ، هم نوشتن و هم خوندنش راحت باشه، خیلی از برندها به خاطر اینکه نوشتنشون سخته، تو گوگل نسب به بقیهبرند خیلی کمتر سرچ میشن، وقتی اسمی انتخاب کنی که نوشتن و تلفظش راحت باشه خیلی راحت ترم به ذهن سپرده میشه.
قبل از ثبت اسم برندت باید از قوانین آخرین تغیرات انتخاب اسم برند، با خبر بشی و با توجه به اون قوانین اسمی رو انتخاب کنی که قابل ثبت باشه. مثلاً یکی از قانونایی که تو ایران وجود داره اینه که هر ده سال یه بار اگه بعد از این مدت اسم برندت رو تمدید نکنی، یه نفر دیگه میتونه صاحبش بشه.
قبل از اینکه اسم برندت رو ثبت کنی، باید آینده نگری داشته باشی که ، اکان داره محصولات یا خدماتت چند سال بعد به کشور های خارجی صادر بشه، پس باید اسمی انتخاب کنی که به خاطر سپردن و معنیش برای کشور های دیگه واکنش منفی رو به همراه نداشته باشه.
باید اسمی رو برای برندت انتخاب کنی که بعداً هم بتونی براش لوگویی طراحی کنی که با اون اسم مرتبط باشه و اون لوگو اون اسم در کنار هم تکمیل کننده هم باشند.