09116367929 - 09336721870 یکشنبه , 4 مهر 1400 , 20:10 | +0330

طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

5/دی/1399 طراحی فروشگاه اینترنتی بدون دیدگاه

طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی : چگونه یک فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی ایجاد کنیم؟ شروع کار آنلاین می تواند چالش برانگیز باشد و اینجا دقیقاً مجموعه با تجربه بالا، بهترین سایت و با ثبات ترین توسعه را در اختیارتان قرار میدهد. با این حال ، طراحی فروشگاه لوازم پزشکی همچنان ایده خوبی است زیرا هزینه مراقبت های بهداشتی طی 70 سال گذشته در حال افزایش است و احتمالاً ادامه خواهد داشت. همچنین ، صرف نظر از وضعیت اقتصادی کلی ، همیشه تقاضای کافی برای تجهیزات پزشکی تولید شده توسط بیمارستان ها و مصرف کنندگان درمان وجود دارد. پس سریعاً دست به کار شوید و همین الان طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی خود را آغاز نمایید.

در این مقاله به مطالب زیر خواهیم پرداخت :

آمار بازار تجهیزات پزشکی

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

ویژگی های اصلی فروشگاه تجهیزات پزشکی تجارت الکترونیکی

بهترین روش ها برای ساخت فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی

هزینه ساخت یک وب سایت آنلاین تجهیزات پزشکی چقدر است؟

 

نمونه پروژه طراحی سایت تجهیزات پزشکی:

  1. شرکت دانش پژوهش فجر
  • http://www.dpf-bloodbank.com

 

گروه نرم افزاری اوژن بیش از 8 سال است که در زمینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی فعالیت می نماید. در حال حاضر با تمرکز بر روی فروشگاه اینترنتی، توانسته است محصولی با استاندارد بالا طراحی و تولید نماید.
برای مشاوره رایگان با شماره 09116367929  تماس بگیرید

با فروشگاه ساز اوژن یک فروشگاه قابل اطمینان راه‌اندازی کنید

طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

آمار بازار تجهیزات پزشکی

بازار تجهیزات پزشکی با سرعت بالایی در حال توسعه است. تحقیق انجام شده توسط Market Research Future بیان می دارد که پیش بینی می شود با بیشترین فرصت های ارائه شده توسط بیمارستان های دولتی و خصوصی ، سهم بازار تا سال 2022 به 132 میلیارد دلار برسد.

طبق گفته Emergo ، بازار مراقبت های بهداشتی آمریکا بزرگترین قطعه پای را با ارزیابی تخمین زده شده برای سهم بازار 3 تریلیون دلار در نظر گرفته شده است. چین و ژاپن با ترتیب 574 و 469 میلیارد دلار در رتبه های بعدی این لیست قرار دارند.

به طور کلی ، بازار فروش تجهیزات پزشکی آنلاین به سرعت در حال توسعه است. سرعت رشد چشمگیر است - طبق اعلام بازارها نرخ رشد بین سال های 2019 و 2021 6.8 درصد رشد می کند.

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

ثبات و سرعت رشد سریع تنها مزایای اداره تجارت پزشکی نیست. مزایای دیگری نیز در نظر گرفته شده است که از طریق فروشگاه های فیزیکی قابل تهیه نیست.

1. خدمات گسترده تر

بیشتر توزیع کنندگان لوازم پزشکی محدود به یک مکان خاص - کشور ، شهر یا حتی منطقه هستند. این امر منجر به محدودیت در معرض دید ، چالش های مربوط به جذابیت در مشتریان جدید و فرصت های کمتر برای مقیاس بندی می شود.

صاحب فروشگاه آنلاین تحت تأثیر چالش های یاد شده قرار نمی گیرد. برعکس ، یک فروشگاه تجهیزات پزشکی آنلاین بستر قدرتمندی برای گسترش جهانی است. با داشتن برنامه های مشارکت قوی ، یک فروشگاه لوازم پزشکی آنلاین می تواند به کشورهای مختلف و قاره ها گسترش یابد و ایجاد درآمد جدید شود.

 

 

2. رقابت متوسط ​​در عرضه تجارت الکترونیکی پزشکی

تجارت الکترونیکی یکی از معدود مناطقی است که تقاضای تجهیزات پزشکی در آن پانچ را شکست می دهد. طبق MedGadget ، 74٪ از خریداران در مورد لوازم پزشکی بصورت آنلاین تحقیق می کنند. همان منبع اشاره می کند که بیش از 30٪ از خریداران در حال دریافت لوازم پزشکی بصورت آنلاین بودند.

به گفته Apruve ، با کمال تعجب ، معلوم شد که تنها 11٪ از شرکت های تهیه کننده پزشکی دسترسی آنلاین به کاربران را ارائه می دهند. رقابت در بازار به طور شگفت انگیزی متوسط ​​است - فضای کافی برای مشاغل جدید برای کشف بازار وجود دارد.

طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

3. امکان فروش 24 ساعته

در صنعت مراقبت های بهداشتی ، به موقع بودن اغلب کلید اصلی است زیرا پیش بینی زمان نیاز بیمارستان به تمدید تأمین سخت است. در حالی که یک فروشنده فروشگاه فیزیکی با تلاش زیادی برای فروش 24 ساعته روبرو خواهد شد (نیروی انسانی محدود ، قبض های برق بالاتر و بسیاری دیگر) ، یک مدیر فروشگاه آنلاین پزشکی به سختی برای مقابله با این چالش مشکلی دارد.

به لطف پیشرفت های جدید - مانند چت بات ها و موارد دیگر - صاحب فروشگاه آنلاین قادر خواهد بود به موقع ترین زمان پاسخگوی نیازهای بیمارستان ها باشد.

4. تجارت الکترونیکی جمع آوری داده های پیشرفته را امکان پذیر می کند

جدا از راحتی و رقابت متوسط ​​، فروشگاه های پزشکی تجارت الکترونیکی بسیار پیچیده هستند ، در مقایسه با فروشگاه های فیزیکی ، وقتی صحبت از تحقیق و جمع آوری اطلاعات می شود. نرم افزار هوش تجاری اجازه می دهد جزئیات کمی از رفتار یک خریدار را شناسایی کند که می تواند مفید باشد - میانگین زمان صرف شده در صفحه ، نرخ پرش و غیره. هیچ یک از اینها را نمی توانید هنگام مدیریت یک فروشگاه فیزیکی بدست آورید.

5. هزینه های عملیاتی کمتر

به طور طبیعی ، مدیریت یک فروشگاه آنلاین ارزان تر از اجاره محل کار دفتر است. نیازی به استخدام پرسنل ، پرداخت قبض یا اجاره نیست. یک مالک لوازم پزشکی آنلاین می تواند برای مدت طولانی تنها کارمند شرکت باشد تا کسب و کار به سوددهی برسد. بیشتر وقتی که صحبت از تجارت الکترونیکی پزشکی می شود ، بیشتر هزینه ها یک انتخاب است نه یک ضرورت.

 

6. فرصت های فروش عمده

یافتن یک خریدار بزرگ هنگام مدیریت یک فروشگاه فیزیکی دشوار است. برای یک تجارت آنلاین ، انتخاب مشتریان بالقوه خرید عمده بیشتر است. به همین دلیل داشتن طیف گسترده تری از فرصت های فروش عمده قطعاً یک مزیت است.

طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

7. دید بهتر با ابزار جستجوگرها و بازاریابی

چگونه کارآفرینان معمولاً سعی می کنند میزان مواجهه با یک فروشگاه فیزیکی را افزایش دهند؟ با تبلیغات کاغذی ، آگهی های تبلیغاتی ، شبکه سازی در رویدادها و غیره

ابزارهای در نظر گرفته شده - سئو ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، اشکال مختلف روابط عمومی و غیره. تبلیغات وب نیز ارزان تر از تبلیغات فیزیکی است و مدیر آنقدر به یک ارائه دهنده خدمات شخص ثالث اعتماد ندارد.

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

بدیهی است که راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی یک سرمایه گذاری مطمئن برای انجام است. با این حال ، ممکن است مراحل شروع فرآیند برای مدیران تجارت الکترونیک و کارآفرینان بی تجربه برای اولین بار مبهم باشد. در اینجا لیست کاملی از مراحل مورد نیاز برای راه اندازی تجارت آنلاین تأمین پزشکی وجود دارد.

مرحله 1. مدل تجاری را تعیین کنید

دو گزینه وجود دارد که باید در نظر بگیرید - شما سهام محصولات خود را حفظ می کنید یا به توزیع کنندگان اعتماد می کنید. مورد اول کمی ایمن تر است (زیرا شما مسئولیت کامل نحوه پیشرفت فروش را بر عهده دارید) و مستقل (عدم اتکا به اشخاص ثالث).

با این حال ، اجاره فضای موجودی سرمایه گذاری عظیمی برای شروع است. اگر هنوز آماده نیستید که این مقدار پول را به تجارت آنلاین خود اختصاص دهید ، خرید درخواستی بهترین راه برای انجام این کار است. به محض اینکه یک خریدار یک دارو سفارش می دهد ، فروشنده از تهیه کننده سفارش می کند تا سفارش خود را انجام دهد. هیچ راهی وجود ندارد که در نهایت با جعبه داروهایی روبرو شوید که هیچ کس به دلیل کمبود تقاضا هرگز سفارش آن را نخواهد داد. برای یک کارآفرین اولین بار بی تجربه ، این گزینه مناسب تر است زیرا بدون خطر است.

مرحله 2. درصورتی که مجبور شوید از حقوق فروشگاه خود در دادگاه دفاع کنید ، مرزهای قانونی تعیین کنید

مشاغل بهداشتی مجبور به رعایت الزامات FDA هستند. اطمینان حاصل کنید که مقررات مربوط به توزیع تجهیزات پزشکی را بررسی کنید. به عنوان مثال ، اگر قصد دارید لوازم مورد نیاز خود را به خارج از کشور صادر کنید ، به خاطر داشته باشید که FDA باید در مورد چنین اقداماتی مطلع شود و آن را تأیید کند.

طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

مرحله 3. دریافت مجوزهای فروش لوازم پزشکی

بسته به کشوری که فروشگاه آنلاین در آن مستقر است ، ممکن است مقررات خاصی برای رعایت آن وجود داشته باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید بررسی کنید و مربوط به قوانین کشور شما هستند.

استانداردهای استفاده از داروها و ذخیره سازی پزشکی ؛

شرایط حمل و نقل و صادرات ؛

تأمین کنندگان شما نیز باید دارای مجوز سازمان غذا و دارو و تجهیزات پزشکی باشند

اگر فرصتی دارید ، از مشاوره با یک مشاور حقوقی دریغ نکنید.

مرحله 4. ویژگی های وب سایت تجارت الکترونیکی خود را تعیین کنید

اکنون که مشکلات حقوقی بالقوه را پشت سر گذاشتید ، وقت آن است که وب سایت آینده را ترسیم کنید. این به معنای ایجاد لیستی از ویژگی هایی است که شما در فروشگاه لوازم پزشکی آینده خود به دنبال آن هستید. ما برخی از موارد لازم را اضافه خواهیم کرد تا بعداً در پست قرار دهیم. اگر نیاز به درک ساختار یک فروشگاه آنلاین معمولی دارید ، مرور قالب های وردپرس ممکن است مکان خوبی برای شروع باشد.

همچنین دریغ نکنید که از وب سایت های شرکت های دیگر به عنوان منبع الهام استفاده کنید.

مرحله 5. یک زبان برنامه نویسی برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید

مرحله بعدی تعیین اینکه از کدام زبان برنامه نویسی برای نوشتن کد وب سایت شما استفاده خواهد شد. C ++ هنوز هم در بین توسعه دهندگان کاملاً محبوب است ، اگرچه نوشتن در آن از نظر فنی پیچیده و دشوار است.

از دیگر گزینه های محبوب می توان به جاوا اسکریپت ، پایتون ، روبی و PHP اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که انتخاب زبان برنامه نویسی به مهارت های فنی ، بودجه و تعداد ویژگی هایی که برای وب سایت در نظر گرفته اید بستگی دارد.

مرحله 6. برای طراحی فروشگاه آینده خود الهام بگیرید

ایجاد یک طراحی فروشگاه آنلاین به دو بلوک تقسیم می شود - User Experience یا UX و User Interface یا UI. اولین مورد مربوط به نقشه برداری از سفر مشتری است (انتخاب اقدامات پس از یکدیگر ، تصمیم گیری در مورد قرار دادن دکمه ها و بلوک ها و غیره). رابط کاربری خلاقانه تر است - مربوط به انتخاب طرح ، رنگ ، قلم و غیره است.

حتی اگر به تنهایی فروشگاه لوازم پزشکی را طراحی نمی کنید ، ایده خوبی است که به اوژن یا به اندازه وب سایت های مشابه در حوزه خود بگردید تا از برخی از الهامات برای ارائه به تیم الهام بگیرید.

طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

مرحله 7. توسعه وب سایت

طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی خود در مورد نوشتن کد پشت سرهم است. این یک مرحله حیاتی در کل روند ساخت یک فروشگاه آنلاین لوازم پزشکی است. چندین الگو برای دنبال کردن وجود دارد.

از الگو استفاده کنید. این وب سایت ها کاملاً طراحی شده اند که باید در سایت میزبان بارگیری و به صورت سفارشی درآیند. در حالی که استقرار الگوها ارزان و سریع است ، عملکرد آنها نیز محدود است و فاقد خلاقیت هستند. ممکن است ایده خوبی برای یک فروشگاه تجارت الکترونیکی کوچک باشد اما اگر قصد دارید کسب و کار خود را به عنوان رهبر بازار بر روی نقشه قرار دهید ، نه تا این حد.

مرحله 8. بازاریابی

هنگامی که وب سایت آماده است ، یافتن مشتری هنوز یک چالش برای مقابله است. به منظور کسب حضور و مواجهه ، مدیران فروشگاه های لوازم پزشکی از ابزارهای بازاریابی - سئو ، رسانه اجتماعی استفاده می کنند بازاریابی ، بازاریابی از طریق ایمیل ، ارسال پیامک و بسیاری موارد دیگر. حتماً فعالیت های بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید و به تدریج آنها را گسترش دهید تا خبر تجارت آنلاین خود را گسترش دهید.

ویژگی های اصلی فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی

هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی ، شخص باید به دنبال چه چیزی باشد؟ گرچه طیف گسترده ای از ویژگی ها وجود دارد که یک فروشگاه تجارت الکترونیکی بسته به بودجه خود می تواند از آن استفاده کند ، اما برخی موارد ضروری برای فروشگاه های تجهیزات پزشکی به ویژه وجود دارد.

فیلتر پیشرفته داده و جستجوی چند وجهی. اگر فروشگاه آنلاین شما صدها مورد را ارائه می دهد ، ارائه جستجوی محصول برای کمک به مشتریان در یافتن مسیر خود در وب سایت ضروری است. حتماً فیلترها را اجرا کنید - نوع دستگاه ، دامنه قیمت ، برترین بررسی ها و غیره

ایجاد گزارش های سفارشی. با دیدن اینکه ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از مشتریان اصلی شما هستند ، اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک لازم برای تصمیم گیری آگاهانه را در اختیار این موسسات بزرگ قرار دهید.

اسکن نسخه. وزارت بهداشت و سایر سازمان های کنترل کننده ، مقررات مخصوصاً سختگیری در مورد رسیدگی به نسخه ها دارند. برای اطمینان از عدم سو استفاده از سیستم ، فرآیند پیشرفته اسکن نسخه ای را پیاده سازی کنید.

بهترین روش ها برای ساخت فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی

افتتاح فروشگاه تجهیزات پزشکی از ابتدا یک مهره سخت است. اگر چند عمل امتحان شده و واقعی را که به طور گسترده توسط مدیران فروشگاه های تجهیزات پزشکی استفاده می شود ، دنبال کنید ، کل روند کار آسان تر خواهد بود.

حق رای دادن بخرید. گرفتن حق رای دادن برای یک کارآفرین تازه وارد یک تجربه ارزشمند است. در حالی که استقلال کافی دارید ، از یک شرکت بزرگ پشتیبانی زیادی دریافت خواهید کرد - از جمله یک مارک تجاری مشترک ، مدل تجاری و استراتژی.

تحقیقات کامل بازار را انجام دهید. قبل از ورود به آن ، جایگاه ویژه را بررسی کنید - شرکتهایی که در آنجا حضور دارند ، مدلهای تجاری آنها ، دامنه محصول و غیره چیست. می توانید از ابزارهای وب برای تحقیقات بازار مانند Ahrefs ، Similarweb یا رتبه بندی وب سایت الکسا استفاده کنید.

یک زنجیره تأمین قوی ایجاد کنید. این به معنی کنترل حمل و نقل دستگاه ها ، ایجاد طیف گسترده ای از تأمین کنندگان در مناطق مختلف و استفاده از فناوری برای مدیریت تحویل و پیش بینی تأخیرهای احتمالی است.

از بین سه مدل محبوب تجاری (حمل و نقل قطره ای ، شرکت وابسته یا برچسب گذاری سفید) را انتخاب کنید. اولین مدلی که قابل تأمل است حمل و نقل قطره ای - تحویل مستقیم تجهیزات به دست مشتری. یک مدل تجاری وابسته نیز وجود دارد - جمع آوری پیشنهادات از مارک های مختلف و بدون سیستم خروج اختصاصی. سومین استراتژی که یک صاحب فروشگاه پزشکی می تواند در نظر بگیرد ، برچسب زدن به رنگ سفید است. در واقع ، این بدان معنی است که یک وسیله یا دستگاه را از تولید کننده خریداری کرده و مارک تجاری آن را به گونه ای تنظیم می کنید که گویی شرکت شما این محصول را ساخته است.

سرمایه گذاری در ساخت وب سایت خود را برای موبایل پسند با افزایش تجارت تلفن همراه. برای ساخت یک فروشگاه تجهیزات پزشکی آنلاین ، مهم است که توسعه فناوری تلفن همراه را در ذهن داشته باشید. این به معنای ایجاد طراحی وب سایت تجهیزات پزشکی تجارت الکترونیکی با استفاده از قلم ها و دکمه های بزرگتر برای کمک به افراد کم بیناست. شاید بهتر باشد از استفاده فیلم ها با اسلایدر خودداری کنید زیرا ممکن است در دستگاه های همراه کم قدرت نمایش داده نشوند.

برای بازاریابی موفق از رسانه های اجتماعی و Google AdWords استفاده کنید. Google Adwords ابزاری قدرتمند برای بازاریابی است - امکان جذب مشتری بر اساس کلمات کلیدی خاص را فراهم می کند. برای پیگیری بودجه خود می توانید هزینه هر کلیک را پیگیری کنید. همچنین نباید از رسانه های اجتماعی غافل شد. تبلیغات در فیس بوک ممکن است روشی محکم باشد اما ارزش آن را دارد که در شبکه های اجتماعی مانند LinkedIn کنید. راه اندازی یک وبلاگ در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری بینش های صنعت نیز روش خوبی برای قرار گرفتن در معرض دیده شدن است.

طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی چقدر است؟

در نگاه اول ، طراحی فروشگاه تجارت الکترونیکی پزشکی بسیار گران به نظر می رسد. با این وجود متغیرهای مختلفی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید و بر هزینه نهایی فروشگاه تجهیزات پزشکی آنلاین تأثیر می گذارد.

آیا می توان هزینه توسعه فروشگاه آنلاین لوازم پزشکی را محاسبه کرد؟ در واقع مراحل اساسی توسعه وجود دارد که می توان کم و بیش هزینه آنها را پیش بینی کرد.

شروع یک استراتژی فروشگاه تجهیزات پزشکی

قبل از اینکه ساخت وب سایت واقعی انجام شود ، تمام توسعه دهندگان به مراحل تقسیم می شود - نقشه برداری ، نمونه سازی ، طراحی ، توسعه.

طرح به محض برنامه ریزی استراتژی وب سایت ، طرح ایجاد می شود ، UX و UI طراحی و نمونه اولیه می شوند. در آخر ، کد front-end با HTML و CSS نوشته شده است که بعداً به back-end متصل می شود.

قدم بعدی برای ایجاد فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی نوشتن کد است. این مرحله شامل ادغام ویژگی های خاص تجارت الکترونیکی (درگاه پرداخت ، سبد خرید و غیره) نیز می باشد.

آزمایش کردن. هنگام نوشتن کد ، مهم است که آن را از انتها به انتهای دیگر اجرا کنید تا مطمئن شوید خطایی وجود ندارد و وب سایت مطابق برنامه کار می کند. برخی از شرکت ها به کاربران اجازه می دهند اشکالات مربوط به بتا خود را تشخیص دهند - بیشتر ، با این وجود ، آزمایش کنندگان QA برای این کار استخدام می شوند.

عرضه وب سایت این به معنای اتصال back-end و front-end و بارگذاری کد در سرور است. همچنین ، اگر نسخه قدیمی وب سایت وجود دارد ، اطمینان از انتقال روان به وب سایت جدید مهم است.

نگهداری این مرحله شامل همه کارهای پیش پا افتاده برای زنده نگه داشتن وب سایت - مدیریت محتوا ، رفع ایرادات فنی ، مقیاس گذاری برای پاسخگویی به تقاضای ترافیک و غیره است. گرچه به نظر ناچیز است ، این مرحله بسیار مهم است. توصیه می شود یک تیم معتبر از متخصصان فن آوری داشته باشید که همیشه می توانند در وب سایت مشکلات احتمالی وب سایت را برطرف کنند.

نتیجه

راه اندازی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی می تواند یک سرمایه گذاری برای هر منظر اقتصادی باشد. بدیهی است که مواردی برای حل و فصل وجود دارد - اخذ مجوز ، مشارکت با تامین کنندگان و غیره ، اما با این وجود ، در طولانی مدت ، مدیریت فروشگاه تجهیزات پزشکی نتیجه خوبی خواهد داشت.

اگر به دنبال تیمی هستید که برای ساخت یک فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی به اندازه کافی تجربه داشته باشید ، اوژن انتخاب صحیحی است. ما طیف گسترده ای از پروژه های تجارت الکترونیکی را تحت پوشش داریم. ما می توانیم یک وب سایت از ابتدا ، از توسعه فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی برای طراحی ایجاد کنیم. می خواهید کار ما را خودتان ببینید؟ نگاهی به نمونه پروژه های ما بیندازید!

برچسب ها: فروشگاه تجهیزات پزشکی شرکت طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی ویژگی های طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی Design of online store of medical equipment راه اندازی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی طراحی سایت پزشکی ساخت فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی



دیدگاه
دیدگاه شما :