09116367929 - 09336721870 یکشنبه , 14 آذر 1400 , 23:41 | +0330

استراتژی تجربه کاربری یا UX Strategy چیست و چرا اهمیت دارد؟

14/آبان/1400 مقالات بدون دیدگاه

استراتژی UX چیست ؟ استراتژی UX در تقاطع طراحی UX و استراتژی کسب و کار قرار دارد. این یک برنامه عملی است که چگونه می توان فهمید که آیا تجربه کاربر از یک محصول با اهداف تجاری مطابقت دارد یا خیر. برای ایجاد درک بین طراحان و اهداف کسب و کار/محصول/ویژگی استفاده می شود. به طور خاص، این سندی از دستورالعمل ها و قوانینی است که چگونگی هدف تیم طراحی برای دستیابی به اهداف سازمان/محصول را مشخص می کند. هر بخش از استراتژی باید مورد تحقیق، بررسی و تایید ذینفعان مربوطه قرار گیرد. با این حال، اجرای (و ایجاد) یک استراتژی UX به عوامل متعددی بستگی دارد. در بخش زیر این عوامل مورد بحث قرار خواهد گرفت، توضیحی در مورد 4 اصل استراتژی UX توضیح داده خواهد. فروشگاه ساز اوژن

چرا استراتژی تجربه کاربری UX Strategy مهم است؟

این تحلیل سرانگشتی که اگر وب سایتی ظرف سه ثانیه بالا نیاید و قابل استفاده نباشد، کاربران رغبتی برای ماندن در آن و سر زدن مجدد به آن ندارند، معمولا بین همه‌ی فعالان حوزه وب معروف است. اما آنچه در آنالیزهای جدید گوگل مشخص شده، حاکی از این است که فقط سرعت بالا آمدن وب سایت، کافی نیست و UX Strategy حرف های جدید مبتنی بر محتوا دارد.

چگونه بهترین تجربه کاربری را برای یک محصول خاص طراحی کنیم؟

بهترین راه برای ایجاد و مدیریت UX در یک شرکت چیست؟

نوع و اندازه یک سازمان بر استراتژی UX تأثیر می گذارد. برای استارت‌آپ‌ها یا شرکت‌های کوچک‌تر، ممکن است تمرکز روی تحویل سریع یا عرضه یک ویژگی خاص در یک محصول باشد، با این حال در سازمان‌های بزرگ‌تر و با سابقه‌تر، تیم‌های مختلفی می‌توانند روی چندین محصول کار کنند که محصول خود را انتخاب کرده‌اند. این استراتژی ها ممکن است برای یک محصول/پروژه مناسب باشند اما برای محصول دیگر مناسب نباشند. شرایط مختلف به استراتژی های UX متفاوتی نیاز دارد. این ممکن است برای برخی کسب‌وکارها کارساز باشد، اما شرکت‌هایی مانند IBM و Google استراتژی‌های مبتنی بر پروژه را کنار می‌گذارند و به نفع یک استراتژی تک‌اندازه و مناسب برای همه UX هستند. نمونه ای از این را می توان با Google Material Design (GMD) که یک زبان طراحی است که برای طراحان در Google ایجاد شده است مشاهده کرد. GMD دستورالعمل ها و مشخصات دقیقی را در اختیار طراحان قرار می دهد تا از ثبات و کیفیت در طیف محصولات خود اطمینان حاصل کند.

استراتژی تجربه کاربری یا UX Strategy چیست و چرا اهمیت دارد؟

UX چه ویژگی هایی را توصیف می کند؟

ویژگی های خاصی را توصیف نمی کند، اما اهداف پروژه را مشخص می کند. درک و پیگیری آن برای همه افراد درگیر باید آسان باشد. هدف آن ایجاد یک چشم انداز مشترک از محصول و نحوه ایجاد آن است. هوکمن (2015) پیشنهاد می کند زمانی که به صورت متن طولانی چاپ می شود، بتوان یک استراتژی کامل UX را در بیش از دو طرف یک تکه کاغذ قرار داد. این به این دلیل است که مردم آن را بخوانند، و بنابراین می توان آن را در یک جلسه کوتاه بررسی کرد. این باید یک مصنوع باشد که بتوان به راحتی به آن دسترسی داشت و حتی برای مشاهده و مراجعه به طور منظم تلفن را قطع کرد. اغلب در طول پروژه، طراحان می توانند در یک مماس حرکت کنند، بنابراین داشتن استراتژی به وضوح قابل مشاهده برای ارجاع به آن، محدودیت هایی ایجاد می کند که به ایجاد تصمیمات طراحی کمک می کند.

چهار اصل استراتژی UX

لوی (2015) چارچوبی متشکل از چهار اصل را که پایه و اساس استراتژی UX را تشکیل می‌دهند، تجویز می‌کند. اینها استراتژی کسب و کار، نوآوری ارزش، اعتبارسنجی تحقیقات کاربر و UX هستند.

استراتژی کسب و کار

"آیا شناسایی اصول راهنما برای نحوه رقابت یک شرکت در صنعت خود و جایی است که شما باید برای دستیابی به اهداف تجاری سرمایه گذاری کنید" (لوی، 2015). این نحوه درک شرکت است، هدف آن افزایش مقیاس و کسب درآمد است. مزیت های رقابتی مانند رهبری هزینه و تمایز روش هایی برای سازمان ها و محصولات برای افزایش موفقیت هستند. تمایز جایی است که طراحان می توانند تأثیر بگذارند. درک استراتژی کسب‌وکار به تیم‌های طراحی کمک می‌کند تا گام‌هایی را شناسایی کنند که منجر به رضایت خاطر کاربران در هنگام استفاده از محصول شما می‌شود. ایجاد یک استراتژی تجاری در مورد شناسایی فرصت ها با اجرای آزمایش ها، یادگیری و تکرار تا زمانی که چیزی ارزشمند شناسایی شود، است.